Home » Laatste nieuws » Van Wanrooij wint de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016

Van Wanrooij wint de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016

Eens per jaar krijgt het meest vernieuwende initiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Dit jaar gaat de eer naar Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling B.V., met het concept ‘aangenaam wonen’. Zoals gebruikelijk werd deze prijs uitgereikt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst. De uitkomst is bepaald door zowel de vakjury als het publiek. De jury gaf aan dat dit concept een goed voorbeeld is van klantgericht bouwen en de klant centraal stellen.

Over de Marketing Jaarprijs
De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dé nationale marketingprijs voor marketingconcepten in de bouw. Ook dit jaar was er weer een sterk deelnemersveld van innovatieve partijen die meedongen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten. De Marketing Jaarprijs is in het leven geroepen om de marketinginnovatie binnen de bouw te stimuleren.

Drie finalisten
Ook dit jaar hebben tientallen bedrijven vanuit de gehele bouwkolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Uit alle inzendingen zijn de volgende drie finalisten gekomen: ERA Contour in samenwerking met Hazenberg Bouw en Koopmans Bouwgroep, SolidLux en Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling B.V. Tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst op 22 september zijn de videoverslagen van de finalisten getoond. Na het stemmen kwam Van Wanrooij als winnaar uit de bus.

Aangenaam wonen
Aangenaam wonen is het motto waar het Van Wanrooij als specialist bij de ontwikkeling en bouw van nieuwbouwwoningen om te doen is. Aangenaam wonen willen ze voor hun klanten op alle fronten waarmaken, zoals bijv. in het (digitale) zoekproces naar de juiste woning, tijdens de aankoopfase, tijdens de (korte) bouwperiode en deze afsluiten met een aangename (foutloze) oplevering. Met name de eerste fase, de zoektocht naar de juiste woning verloopt voornamelijk digitaal. Ze hebben hierop ingespeeld door digitale experts in huis te halen, in digitale en online marketing en recent data-analyse (volledig in eigen huis) hieraan toe te voegen. Dit alles met het doel hun klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. De meest recente door hen ontwikkelde innovatieve nieuwbouw-app is hiervan een resultaat, evenals een dossier dat voor klanten 24/7 te raadplegen is. Ze handelen steeds meer als retailer, waarbij ze dicht op de huid van de consumenten zitten en steeds beter weten, waar, wat hij/zij wil en ook kan betalen. Het aanbod sluit steeds beter op de specifieke wensen van klanten aan. De groei van het aantal verkopen tijdens de crisis en het afgelopen jaar, een record van 1.100 verkochte nieuwbouw koopwoningen (in Noord-Brabant, Gelderland en Utrecht), is hiervan het bewijs.

Jurybeoordeling
Onder tromgeroffel en de nodige confetti verschijnt de winnaar op het grote scherm: Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling B.V. wint met het concept ‘aangenaam wonen’ de BouwKennis Marketing Jaarprijs! Juryvoorzitter Jarl Langerak gaf aan dat het concept tijdens de eerste jurybeoordelingen ook al erg hoog scoorde. Tijdens de jurybijeenkomst werd het concept als volgt beoordeeld: “Aangenaam wonen is een heel goed voorbeeld van klantgericht bouwen en de klant centraal stellen. De innovativiteit zit met name in de marktbenadering en het complete verhaal. De app is een goede tool voor het aangenaam wonen concept. Er is echt een significante betekenis zichtbaar voor de doelgroep.”
De aanwezige delegatie van Van Wanrooij neemt de prijs met veel trots in ontvangst. Directeur John Van Wanrooij neemt, nadat aan hem is gevraagd wat er door hem heen gaat, het woord: “Wat geweldig om mee te maken. We zijn erg trots dat we dit bereikt hebben. Dit is een enorme bevestiging dat de stappen die we afgelopen jaren met onze marketing hebben gemaakt, de juiste zijn. We zijn een hele nuchtere organisatie met een platte structuur. Dit motiveert en stimuleert om op deze voet door te gaan.”

Jury
In de negenkoppige vakjury van 2016 zitten achtereenvolgens:

  • Jarl Langerak (Juryvoorzitter en Directeur Marketing & Communicatie VELUX Nederland)
  • Paul Brouwer (Verkoopleider Dekker Zevenhuizen)
  • Michiel Damhuis (Product Marketingmanager Bribus Keukens B.V.)
  • Mirjam Haak (Manager Market Intelligence Technische Unie)
  • Peter Fraanje (Directeur NVTB)
  • Daan Ebben (Directeur Marketing en Inkoop Raab Karcher)
  • Wendy Stevens-van den Hanenberg (Marketingmanager Jaga Nederland B.V.)
  • Jan-Paul Schop (Managing Director USP Marketing Consultancy B.V.)
  • Boudewijn Goedhart (Directeur BouwKennis B.V.)

BouwKennis Jaarbijeenkomst 2016
Foto’s van de uitreiking van de BouwKennis Marketing Jaarprijs en beeldmateriaal van de Jaarbijeenkomst vind je hier terug.

Terug naar nieuwsoverzicht