Home » Laatste nieuws » Saint-Gobain Gyproc Nederland sleept BouwKennis Marketing Jaarprijs 2018 in de wacht

Saint-Gobain Gyproc Nederland sleept BouwKennis Marketing Jaarprijs 2018 in de wacht

Ieder jaar beloont BouwKennis het meest inspirerende marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector met de titel ‘BouwKennis Marketing Jaarprijs’. Gisteren werd de editie van 2018 uitgereikt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst en mocht Saint-Gobain Gyproc Nederland de prijs in ontvangst nemen. Zowel de jury als het publiek beoordeelden het concept “HABITO® in de Nederlandse woningnieuwbouw” als het meest innovatieve concept.

Over de Marketing Jaarprijs

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dé nationale marketingprijs voor marketingconcepten in de bouw. Ook dit jaar was er weer een sterk deelnemersveld van innovatieve partijen die meedongen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatieve uitrol hiervan en de gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol. De Marketing Jaarprijs is in het leven geroepen om de marketinginnovatie binnen de bouw te stimuleren.

Drie finalisten

Ook dit jaar hebben tientallen bedrijven vanuit de gehele bouwkolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel van meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Uit alle inzendingen zijn de volgende drie finalisten gekomen: Knauf BV, Saint-Gobain Gyproc Nederland en Wavin. Tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst op donderdag 20 september zijn de videoverslagen van deze finalisten getoond. Hierin vertelden zij over het concept, de totstandkoming ervan en de ontwikkelingen in de markt waar het concept op inspeelt. Voor Knauf was dit het tekort aan (jonge) vakmensen en de aandacht voor het stukadoorsvak onder jongeren, Wavin zette in op het bereiken en ontzorgen van kleine, zelfstandige zzp’ers. Gyproc speelt met HABITO® in op wensen van de totale bouwkolom op het gebied van binnenwanden. Nadat het publiek met een app online de stem uitbracht, kwam Saint-Gobain Gyproc als winnaar voor 2018 uit de bus.

Saint-Gobain Gyproc Nederland

HABITO® in de Nederlandse woningnieuwbouw
Gyproc heeft met HABITO® een vernieuwend wandsysteem op de markt gebracht, dat alle voordelen van bestaande systemen combineert en alle nadelen wegneemt. Via marktonderzoek en interviews zijn de wensen en eisen van verschillende partijen uit de bouwkolom (o.a. woningnieuwbouwaannemers) en de verschillende klantreizen in kaart gebracht. Hoe dachten zij over binnenwanden, welke eisen stelden ze hier aan en wat misten ze aan de huidige typen wanden? Ook de wensen van bewoners werden meegenomen in de ontwikkeling van de nieuwe gipswand. HABITO® is droog te monteren, kozijnen zonder bovenlicht zijn eenvoudig te plaatsen, het leidingwerk is gemakkelijk aan te brengen en de wand is snel sausklaar op te leveren. Zo is minder afstemming nodig tussen de verschillende bouwdisciplines, wat tijdwinst oplevert voor de betrokken partijen. Voor bewoners biedt de wand gemak en een hoog leefcomfort doordat de wand extreem robuust, stootbestendig en geluidsisolerend is. De HABITO® wand heeft een draagkracht van maar liefst 30 kg per schroef en pluggen zijn niet nodig. Daarnaast is de wand blijvend scheurvrij. Met HABITO® wil Gyproc dan ook een nieuwe standaard zetten in de markt voor binnenwanden. Daarmee is het een waardig opvolger van Kingspan Future Proof als winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2018. Meer informatie: http://www.gyproc.nl/habito.

Jury

In de achtkoppige vakjury van 2018 zitten achtereenvolgens:
• Jarl Langerak (Juryvoorzitter en Directeur Marketing & Communicatie VELUX Nederland)
• Rob Klifman (Algemeen directeur Bouwmaat Nederland)
• Arno van Dongen (Market Reseracher Technische Unie)
• Tanja Bongers (Marketingmanager bij Wienerberger)
• Suzanne Bussman – van Es (Marketing en e-commerce manager Isero IJzerwarengroep)
• Sjoerd Seffinga (Business Unit Manager Kingspan B.V. – winnaar 2017)
• Jan-Paul Schop (Managing Director USP Marketing Consultancy B.V.)
• Boudewijn Goedhart (Directeur BouwKennis B.V.)

BouwKennis Jaarbijeenkomst 2018

Foto’s van de uitreiking van de BouwKennis Marketing Jaarprijs en beeldmateriaal van de Jaarbijeenkomst vindt u terug op www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl/terugblik-2018.

BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Onze producten ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Kijk op www.bouwkennis.nl voor meer informatie of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief.

Terug naar nieuwsoverzicht