Home » Laatste nieuws » Kingspan B.V. verovert de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017

Kingspan B.V. verovert de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017

Eens per jaar krijgt het meest vernieuwende initiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Dit jaar gaat de eer naar Kingspan B.V., met het concept ‘Kingspan Future Proof’. Zoals gebruikelijk werd deze prijs uitgereikt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst. De uitkomst is bepaald door zowel de vakjury als het publiek.

Over de Marketing Jaarprijs

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dé nationale marketingprijs voor marketingconcepten in de bouw. Ook dit jaar was er weer een sterk deelnemersveld van innovatieve partijen die meedongen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatie uitrol hiervan en de gerealiseerde resultaten speelden bij de beoordeling een grote rol. De Marketing Jaarprijs is in het leven geroepen om de marketinginnovatie binnen de bouw te stimuleren.

Drie finalisten

Ook dit jaar hebben tientallen bedrijven vanuit de gehele bouwkolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Uit alle inzendingen zijn de volgende drie finalisten gekomen: Berkvens Deursystemen, Kingspan B.V. en Koninklijke Mosa bv.. Tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst op donderdag 21 september zijn de videoverslagen van de finalisten getoond. Na het stemmen kwam Kingspan B.V. als winnaar uit de bus.

Kingspan Future Proof

In 2024 moet Nederland Asbestvrij zijn. Dit is een enorme opgave en uitdaging voor de eigenaren van asbestdaken. Kingspan Future Proof is een energiebesparende totaaloplossing voor vervanging van asbestdaken, inclusief financiering. Het totaalplan bestaat uit asbestsanering zonder vezelemissie tot en met het aanbrengen van een nieuw daksysteem met zonnepanelen en energiebesparende LED-verlichting. Kingspan regelt al het papierwerk en verzorgt de financiering waarmee, dankzij een leaseconstructie, het dak binnen 5 tot 15 jaar kan worden terugbetaald. Door de energiebesparing door LED, geïsoleerde dakpanelen en de opbrengsten van zonne-energie wordt een groot deel van het maandelijkse leasebedrag gecompenseerd. Na de leaseperiode is het dak en de zonne-installatie van de klant en wordt de business case in de meeste gevallen zelfs positief. De zon betaalt dus mee aan het nieuwe dak.

Jurybeoordeling

Onder tromgeroffel verschijnt de winnaar op het grote scherm: Kingspan B.V. wint met het concept ‘Kingspan Future Proof’ de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017! Tijdens de jurybijeenkomst werd het concept als volgt beoordeeld: “Het is een volledig nieuwe markt die Kingspan met dit concept betreedt. De jury vindt het leaseconcept vooral erg innovatief, dit wordt versterkt door het feit dat dit ook geheel nieuw is voor Kingspan. Ook aan klantgerichtheid is gedacht, door het volledig ontzorgen van de boeren.”

Met vier man sterk betreedt Kingspan B.V. het podium en neemt de prijs vol trots in ontvangst. Sjoerd Seffinga, Business Unit Manager Energy, neemt het woord: “Ik had nooit gedacht dat ik ooit zo’n grote zaal zou mogen bedanken voor het stemmen. Dat is meestal voor de grote talentenshows bedacht, maar toch staan we hier. We zijn er heel erg trots op dat we dit concept mogen ontwikkelen. Bedankt voor de prijs!”.

Jury

In de tienkoppige vakjury van 2017 zitten achtereenvolgens:
• Jarl Langerak (Juryvoorzitter en Directeur Marketing & Communicatie VELUX Nederland)
• Paul Brouwer (Marketingmanager Hansgrohe Nederland)
• Rob Klifman (Algemeen directeur Bouwmaat Nederland)
• Erik de Gier (Manager Marketing Communications Technische Unie)
• Peter Fraanje (Directeur NVTB)
• Tanja Bongers (Marketingmanager bij Wienerberger)
• Hendrik Hulscher (Regiomanager Van Wanrooij – winnaar 2016)
• Wendy Stevens-van den Hanenberg (Marketingmanager Jaga Nederland B.V.)
• Jan-Paul Schop (Managing Director USP Marketing Consultancy B.V.)
• Boudewijn Goedhart (Directeur BouwKennis B.V.)

BouwKennis Jaarbijeenkomst 2017

Foto’s van de uitreiking van de BouwKennis Marketing Jaarprijs en beeldmateriaal van de Jaarbijeenkomst vindt u terug op www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl/terugblik-2017.

BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Onze producten ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Kijk op www.bouwkennis.nl voor meer informatie of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief.

Terug naar nieuwsoverzicht