Home » Laatste nieuws » Jurylid Tanja Bongers: “Waarom moeilijk doen als het samen kan”

Jurylid Tanja Bongers: “Waarom moeilijk doen als het samen kan”

Elk jaar gaat BouwKennis aan de hand van de BouwKennis Marketing Jaarprijs op zoek naar het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De inschrijving voor deze marketingaward is sinds 22 februari geopend. Concepten kunnen tot en met 20 april worden ingeschreven met het inschrijfformulier.

Tot die tijd publiceren we iedere vrijdag een blog vanuit de juryleden, waarbij zij hun visie op marketing geven. Dit doen ze aan de hand van zes standaard vragen. Dit keer is het woord aan Tanja Bongers: “Door een datagedreven aanpak kunnen we doelgerichter werken.”

Wie: Tanja Bongers
Huidige functie: Marketing Manager bij Wienerberger
Jurylid sinds: 2017

1. Wat betekent marketing voor jou?

Simpel gezegd, het vertalen van aarde naar waarde. Vanuit klei, basisgrondstof voor keramiek, het creëren van keramische oplossingen in bouw en bestrating. Bij Wienerberger maken we ons sterk voor keramiek in al haar verschijningsvormen, zowel op het dak, in de gevel als op straat. Afgestemd op de behoeftes van onze zeer diverse klantenkring en verschillende markten.

2. Wat is jouw gouden marketingtip voor 2018?

Zoals Loesje het zegt: “Waarom moeilijk doen als het samen kan?” Meer dan ooit is het noodzaak om samen te werken met andere disciplines: sales, productmanagement, IT, databeheerders en analisten.  Dus:  bruggen bouwen, samen plannen maken en uitvoeren, convergeren. Samen kunnen we effectiever en efficiënter gaan werken.

3. Wat maakt volgens jou een marketingconcept succesvol?

Een marketingconcept is voor mij succesvol als deze getuigt van goede visie en past bij de identiteit en strategie van de organisatie, toegevoegde waarde voor klanten biedt, onderscheidend is en gebruik maakt van kansen in de markt.

4. Hoe gaat marketing volgens jou de komende jaren veranderen?

Het commerciële landschap verandert. Gedragspatronen en verwachtingen veranderen. Onze klanten verwachten steeds meer een gepersonaliseerde ervaring. Nieuwe technologieën bieden hiervoor nieuwe kansen. Verdere integratie van marketing en sales is essentieel: marketing gaat dieper in de verkoopfunnel tot aan conversie, sales gaat omhoog in de funnel om eerder content en toegevoegde waarde te geven.  Door een datagedreven aanpak en verhoogde automatisering, leren we onze klanten beter begrijpen,  en kunnen we doelgerichter en gepersonaliseerd werken.

5. Waarom moeten marketeers zich inschrijven voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

De bouw wordt helaas vaak gezien als traditioneel en niet vernieuwend. Terwijl er zoveel interessante en nieuwe ontwikkelingen plaats vinden, ook op marketinggebied. De BouwKennis Marketing Jaarprijs geeft een ontzettend mooi platform voor bijzondere marketingconcepten.

6. Welke aspecten van een inschrijving maken voor jou dat iemand een kanshebber is?

Voor mij zijn dit de volgende aspecten:
– vernieuwend en onderscheidend
– resultaatgericht
– relevant, sluit aan op actuele marktbehoeftes
– passend bij organisatie

Terug naar nieuwsoverzicht