Home » Laatste nieuws » Jurylid Suzanne Bussman – van Es: “Blijf vragen en leren, want de wereld verandert continu”

Jurylid Suzanne Bussman – van Es: “Blijf vragen en leren, want de wereld verandert continu”

Elk jaar gaat BouwKennis aan de hand van de BouwKennis Marketing Jaarprijs op zoek naar het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De inschrijving voor deze marketingaward is sinds 22 februari geopend. Concepten kunnen tot en met 20 april worden ingeschreven met het inschrijfformulier.

Tot die tijd publiceren we iedere vrijdag een blog vanuit de juryleden, waarbij zij hun visie op marketing geven. Dit doen ze aan de hand van zes standaard vragen. Dit keer is het woord aan nieuw jurylid Suzanne Bussman – van Es: “Een succesvol concept lost een probleem op van je klanten én zorgt ervoor dat de oplossing makkelijk bereikbaar is.”

Wie: Suzanne Bussman – van Es
Huidige functie: Marketing & E-commerce manager bij Isero IJzerwarengroep
Jurylid sinds: 2018

1. Wat betekent marketing voor jou?

Onder marketing versta ik het gehele speelveld: van marktonderzoek en analyses tot de vertaling naar creatieve plannen en de uitvoering. Van strategie tot campagne én resultaten meten. Mijn overtuiging is dat marketing in deze brede zin cruciaal is voor ieder bedrijf of organisatie.

2. Wat is jouw gouden marketingtip voor 2018?

Blijf altijd kritisch en alert. Op je klanten, je omgeving en je eigen business. Ook al denk je het antwoord al te weten, blijf vragen en blijf leren, want de wereld verandert nu eenmaal continu. En alleen als je dat doorziet en daarin investeert, kun je blijven aansluiten op de wensen van je klanten.

3. Wat maakt volgens jou een marketingconcept succesvol?

Een succesvol concept lost een probleem op van je klanten én zorgt ervoor dat de oplossing makkelijk bereikbaar is. Iedere klant ondervindt ‘problemen’: tijdslurpers, ergernissen, ballast. Ook al kan hij ze misschien niet bewust benoemen. Daar zit de ‘pijn’. Bedenk een oplossing, waardoor de klant tijd overhoudt, geld bespaart of meer gemak ervaart. En als dat dan ook nog eens met ‘een druk op de knop’ geregeld is… Succes verzekerd!

4. Hoe gaat marketing volgens jou de komende jaren veranderen?

Data en marketing automation. Dat is niet nieuw, maar  nog steeds in ontwikkeling. Het marketingvak is hierdoor aan het veranderen. Data maakt dat je bij vrijwel ieder marketingvraagstuk in staat bent om heel veel te weten te komen voor een succesvolle strategie. De data is bijvoorbeeld online vindbaar en in interne systemen beschikbaar. Daarbij is de connectie met andere specialismen, zoals finance en ICT van onmiskenbaar belang.

5. Waarom moeten marketeers zich inschrijven voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

Het is leuk en nuttig om succes te delen. In je eigen business heb je al succes gehad en heb je de resultaten al kunnen vieren. Hoe leuk is het om daar over te vertellen, in de wetenschap dat je hiermee vakgenoten inspireert. En wellicht wordt je inspanning bekroond met een mooie prijs en publiciteit!

6. Welke aspecten van een inschrijving maken voor jou dat iemand een kanshebber is?

In mijn ogen moeten de cases van A tot Z kloppen, dus van marktanalyse tot en met de uitvoering. Daarnaast vind ik vindingrijkheid en uniciteit belangrijk.

Terug naar nieuwsoverzicht