Home » Laatste nieuws » Jurylid Sjoerd Seffinga: “Wie aantoonbare meerwaarde creëert, hoeft niet bang te zijn voor transparantie”

Jurylid Sjoerd Seffinga: “Wie aantoonbare meerwaarde creëert, hoeft niet bang te zijn voor transparantie”

Elk jaar gaat BouwKennis aan de hand van de BouwKennis Marketing Jaarprijs op zoek naar het meest innovatieve marketingconcept van de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De inschrijving voor deze marketingaward is sinds 22 februari geopend. Concepten kunnen tot en met 20 april worden ingeschreven met het inschrijfformulier.

Tot die tijd publiceren we iedere vrijdag een blog vanuit de juryleden, waarbij zij hun visie op marketing geven. Dit doen ze aan de hand van zes standaard vragen. Dit keer is het woord aan nieuw jurylid Sjoerd Seffinga. In 2017 won hij met Kingspan de BouwKennis Marketing Jaarprijs met het concept FutureProof. Een complete positieve oplossing voor asbestdaken. Daarom neemt Sjoerd nu als gastjurylid plaats in de jury: “Ga voor een duidelijke win-win combinatie.”

Wie: Sjoerd Seffinga
Huidige functie: Business Unit Manager Energy binnen Kingspan
Jurylid sinds: 2018

1. Wat betekent marketing voor jou?

Marketing betekent voor mij luisteren, de vraag begrijpen en daarna het product, dienst of concept perfect afstemmen op de behoefte uit de markt. Marketing wordt vaak gezien als de promotie van je product, terwijl ik denk dat de P van Product (uit de 4 P’s) het belangrijkst is. Wanneer je product ‘klopt’ worden de andere onderdelen ook veel beter en gemakkelijker om in te vullen.

2. Wat is jouw gouden marketingtip voor 2018?

Ga voor een duidelijke win-win combinatie. Klanten begrijpen dat elk bedrijf er is om geld te verdienen en dat is prima wanneer je aantoonbare waarde toevoegt aan je product en het ook een positieve waarde voor de klant oplevert. Wanneer je dat duidelijk kan maken en ook op de juiste manier kunt overbrengen, heb je wat mij betreft een positief marketingconcept.

3. Wat maakt volgens jou een marketingconcept succesvol?

Wanneer een product geen extra uitleg nodig heeft en de meerwaarde in een paar zinnen uit te leggen is. Als het goed is verkoopt het daarna zichzelf. Een winnend marketingconcept heeft wat mij betreft ook een vernieuwend karakter.

4. Hoe gaat marketing volgens jou de komende jaren veranderen?

Ik denk dat het steeds meer gaat om de meerwaarde van een product en niet alleen om de verpakking en de boodschap. Alles is zo ontzettend transparant, iedereen kan alles opzoeken, vergelijken en overal vandaan halen. Wanneer je aantoonbare meerwaarde creëert, hoef je niet bang te zijn voor het vergelijk.

5. Waarom moeten marketeers zich inschrijven voor de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

De BouwKennis Marketing Jaarprijs geeft je als bedrijf de erkenning dat je een mooi marketingconcept in de markt hebt gezet en een bevestiging van de potentie van het product. Het helpt je om je concept nog verder te verscherpen, de pitch van je product te verbeteren en gratis publiciteit te krijgen.

6. Welke aspecten van een inschrijving maken voor jou dat iemand een kanshebber is?

Mijn voorkeur gaat uit naar een duidelijk ‘win-win’ product. Vernieuwing en originaliteit dragen ook bij aan een positief oordeel. Ik vind het mooi wanneer een product een positief gevoel achterlaat.

Terug naar nieuwsoverzicht