Home » Laatste nieuws » Dit zijn de drie finalisten van BouwKennis Marketing Jaarprijs 2018!

Dit zijn de drie finalisten van BouwKennis Marketing Jaarprijs 2018!

 

Rotterdam – 26 juni 2018. De drie bedrijven die dit jaar strijden om de BouwKennis Marketing Jaarprijs zijn bekend. Uit alle inzendingen waren eerder al acht kanshebbers geselecteerd voor deze prestigieuze prijs. Zij mochten afgelopen vrijdag 22 juni via een elevator pitch de vakjury overtuigen van de kracht van hun marketingconcept. Hieruit kwamen dit jaar in alfabetische volgorde Knauf BV, Saint-Gobain Gyproc Nederland en Wavin als finalisten uit de bus. Donderdag 20 september wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in theater DE KOM te Nieuwegein.

Over de Marketing Jaarprijs

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dé nationale marketingprijs voor marketingconcepten in de bouw. Ook dit jaar hebben tientallen bedrijven vanuit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’. Uiteindelijk mochten de acht beste concepten zich vrijdag 22 juni via een korte presentatie bewijzen voor de vakjury.

Uitgenodigd waren: DAW NEDERLAND, Duco Ventilation & Sun Control, Knauf BV, Saint-Gobain Building Distribution Benelux, Saint-Gobain Gyproc Nederland, Wavin, Wijzonol Bouwverven BV en Zehnder Group Nederland B.V. Belangrijke criteria waren: strategie, innovativiteit, klantgerichtheid en communicatieve uitrol. De drie finalisten bieden ieder op eigen wijze een origineel en sterk marketingconcept. Onderstaand, in alfabetische volgorde, vindt u de drie finalisten.

Knauf BV – StucMasters 2017

Er is Nederland een serieus tekort aan stukadoors. Het aantal jongeren dat kiest voor een opleiding tot stukadoor loopt terug terwijl de markt zit te springen om stukadoors. Daarnaast heeft het vak een negatief imago in de bouwbranche (vies, zwaar, hard werken). Dit strookt niet met de werkelijkheid (vakmanschap, vrijheid, technische ontwikkelingen die het werk minder zwaar maken, blije klanten en veel waardering).

Knauf heeft StucMasters ontwikkeld om het stukadoorsvak op een positieve manier zichtbaar en aantrekkelijk te maken. Het programma besteedt aandacht aan de diversiteit van het beroep stukadoor: wat moet je allemaal kunnen om een professionele stukadoor te zijn? StucMasters laat heel Nederland zien hoe prachtig het stukadoorsvak is!

StucMasters is een contentmarketing concept in de vorm van online interactief tv programma op een interactief tv-kanaal (NXtv). StucMasters is een geformatteerde videoserie in de vorm van een ‘challenge’ waarin 4 vakmannen het tegen elkaar opnemen om StucMaster van het jaar te worden. Meer informatie: www.stucmasters.nl.

Saint-Gobain Gyproc Nederland – HABITO® in de Nederlandse woningnieuwbouw

Het streepje op de bouwtekening voor de binnenwand heeft meer te bieden dan men denkt. Gyproc speelt met de HABITO® campagne hierop in. Met HABITO® als binnenwand krijgt nú elke bewoner het comfort waar hij recht op heeft; zeer stootbestendig, hoge geluidsisolatie, flexibiliteit, geen scheurvorming en gebruiksgemak. Deze nieuwe generatie gipswand is een productinnovatie die zeer vernieuwend is in de droge binnenafbouw. HABITO® creëert nieuwe kansen voor de gehele bouwkolom in de utiliteitsbouw, voor transformatieprojecten én in de woningnieuwbouw. Ben je opdrachtgever, bouwer of bewoner; HABITO® biedt voordelen voor iedereen! Meer informatie: www.gyproc.nl/habito.

Wavin – Gear Up 2 “The Challenge”

Gear Up 2 with Wavin “the challenge”, is een campagne gericht op de kleine zelfstandige installateur (zzp’ers en loodgieters). Dit is het tweede jaar dat Wavin onder het thema Gear Up een campagne lanceert die zich specifiek richt op deze doelgroep. Gear Up “The Challenge” is gebaseerd op het feit dat de kleine zelfstandige niet altijd weet welke uitdaging ze aantreffen achter de voordeur. De boodschap is dan ook: Elke klus is een nieuwe uitdaging, maar met de producten van Wavin ben je er zeker klaar voor. Meer informatie: www.wavin.nl.

Prijsuitreiking

Van de drie finalisten worden videoverslagen gemaakt die tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst op 20 september worden vertoond. De uiteindelijke winnaar wordt voor 30% bepaald door de vakjury en voor 70% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. In de achtkoppige jury van 2018 zitten achtereenvolgens:

  • Jarl Langerak (Juryvoorzitter en Directeur Marketing & Communicatie VELUX Nederland)
  • Rob Klifman (Algemeen directeur Bouwmaat Nederland)
  • Arno van Dongen (Market researcher Technische Unie)
  • Suzanne Bussman – van Es (Marketing- en E-commerce manager Isero IJzerwarengroep)
  • Tanja Bongers (Marketingmanager bij Wienerberger)
  • Sjoerd Seffinga (Business Unit Manager Kingspan – winnaar 2017)
  • Jan-Paul Schop (Managing Director USP Marketing Consultancy B.V.)
  • Boudewijn Goedhart (Directeur BouwKennis B.V.)

BouwKennis Jaarbijeenkomst  2018

Het thema van de BouwKennis Jaarbijeenkomst is de toekomst van marketing. Hierbij zoomen de sprekers in op drie belangrijke onderwerpen: strategie, medewerkerstevredenheid en big data. Hoe maak je de vertaalslag van lange termijn strategische plannen naar de dagelijkse praktijk? Wat kunnen we leren van de medewerkerstevredenheid van Carglass? Hoe kun je waarde creëren met big data? Kosteloos aanmelden voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst op 20 september kan via www.bouwkennisjaarbijeenkomst.nl/inschrijven.

Beeldmateriaal 

 

 

BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Onze producten ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Kijk op www.bouwkennis.nl voor meer informatie of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief.

Noot voor de redactie: Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Carmen Schrooten (+31 (0)10 206 69 96 of carmen.schrooten@bouwkennis.nl.  Wanneer u (delen van) dit bericht publiceert, ontvangen wij graag een bewijsexemplaar. U kunt dit versturen naar: BouwKennis B.V., Max Euwelaan 51, 3062 MA Rotterdam.

Terug naar nieuwsoverzicht