Home » Congres » Thema

Thema

thema
In 2016 sprak Prof. Dr. Ir. Jan Rotmans op onze bijeenkomst en waarschuwde de bezoekers voor de disruptie die op de loer ligt. Vorig jaar konden we concluderen dat de kracht van bekendheid zijn vruchten afwerpt, als gevestigde orde kun je hierdoor een voorsprong nemen op nieuwe toetreders.

Voor 2018 verwachten we dat de markt verder aantrekt, maar dat het personeelstekort de groei drukt. Daarom willen we in onze bijeenkomst op 20 september 2018 aandacht besteden aan de toekomst van marketing. Daarbij zullen we inzoomen op de onderwerpen medewerkerstevredenheid en strategische keuzes die gemaakt moeten worden.

Strategie

Strategische processen duren vaak lang, terwijl je tegenwoordig steeds sneller moet acteren op allerlei veranderingen. Hoe verenig je dat? Hoe maak je snel de vertaalslag? En misschien nog wel belangrijker: hoe breng je dat over op je medewerkers? Zij zijn uiteindelijk degene die het strategische plan moeten uitvoeren.

Medewerkerstevredenheid

Door het huidige personeelstekort in de bouwsector, gaat er een slag om talent ontstaan. Hoe zorg je ervoor dat je jong en talentvol personeel bindt aan je organisatie? Hiervoor zijn we op zoek naar succesvolle voorbeelden uit andere sectoren, waar we als bouwsector van kunnen leren.

Big data

Big data, Internet of Things, prodictive modelling. De hoeveelheid beschikbare data neemt steeds meer toe. De grootste uitdaging voor organisaties is om deze gegevens te analyseren en tactisch in te zetten. Hoe kun je big data inbedden in je strategische plannen, zodat je jouw klanten optimaal kunt bedienen aan de hand van verzamelde gegevens?

PROGRAMMA

Bekijk op deze pagina het volledige programma en de sprekers!

Kosteloos inschrijven