Home » Congres » Programma

Programma

programma
Ieder jaar gaan we op zoek naar inspirerende en enthousiaste sprekers voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst. Voor 2017 hebben we ook weer een inspirerend programma samengesteld. Hieronder vind je een overzicht van het programma en de sprekers. 

PROGRAMMA 21 SEPTEMBER 2017

13:00 Ontvangst met koffie en thee
13:20 Opening en introductie door dagvoorzitter Boudewijn Goedhart
13:35 Trends en ontwikkelingen in de bouwproductie
14:00 Businesscase Hoe disruptors de markt veroveren door Kim Liebregts van Tesla
14:30 Presentatie Nieuwe verdienmodellen door Prof. Dr. Jan Jonker
15:15 Videoverslagen BouwKennis Marketing Jaarprijs
15:35 Uitreiking BouwKennis Marketing Jaarprijs
15:45 Pauze
16:15 Presentatie Wat willen klanten écht? door Dr. Ben Tiggelaar
17:10 Businesscase Jezelf wapenen tegen nieuwe toetreders door Daan Noordeloos van Transavia
17:40 Afsluiting en dankwoord
17:45 Borrel, bijpraten en netwerken

BEN TIGGELAAR

Wat is er eigenlijk echt nieuw aan de klant van de toekomst? En welke drijfveren blijven onveranderd? Wat zijn mythes op het gebied van moderne marketing en commercie? En wat zijn realistische ideeën? Ben Tiggelaar ging in op deze en andere vragen. Met inspirerende inzichten, maar ook met praktische persoonlijke adviezen. Bijvoorbeeld rond de vraag: hoe overwin je de waan van de dag en maak je tijd vrij voor innovatie? En -niet onbelangrijk- waarom zou je? Wat is de ‘why’ van je werk als commercieel beleidsmaker in de bouw?

 

 

JAN JONKER

Trends als DHZ-stroom, Nul op de Meter en sharing assets maken hun opmars. Hierdoor gaan businessmodellen veranderen en moeten we dus kijken naar de manieren waarop we in de toekomst ons geld kunnen verdienen. Uit onderzoek blijkt dat er ongeveer 60 nieuwe verdienmodellen mogelijk zijn. Welke van deze verdienmodellen passen bij de bouwsector en de klant van morgen? Prof. Dr. Jan Jonker lichtte een aantal combinaties van deze business- en verdienmodellen toe. Daarmee maakt hij inzichtelijk waar de kansen voor jouw onderneming liggen!

 

 

KIM LIEBREGTS – TESLA

Tesla is een partij die met een disruptief businessmodel de markt op is gekomen. Hoe heeft Tesla dat gedaan? Welke ideeën en kansen ziet Tesla voor de toekomst voor haar businessmodel? Met andere woorden: wat kunnen we in de bouwbranche leren van andere sectoren? Op deze vragen gaf Kim Liebregts uitgebreid antwoord via deze inspirerende praktijkcase.

 

 

 

DAAN NOORDELOOS – TRANSAVIA

Hoe kun je als gevestigde orde je leidende positie behouden, terwijl nieuwe, slimme aanbieders de snel veranderende markt betreden? Daan Noordeloos deelde de businesscase van Transavia met bezoekers van de Jaarbijeenkomst. Hij vertelde in zijn presentatie over de transformatie van een organisatie die al 50 jaar vliegt en de balans zoekt tussen wendbaarheid, innovatie en klantgerichtheid aan de ene kant en veiligheid, kostenbewustzijn en betrouwbaarheid aan de andere kant om op de lange termijn succesvol te blijven in een hyperconcurrerende markt met flinterdunne marges. En hoe dit alles terugkomt op de medewerkers binnen het bedrijf.

MEER WETEN?

Op deze pagina lees je de terugblik, download je de beschikbare hand-outs en bekijk je de foto’s van de BouwKennis Jaarbijeenkomst op 21 september 2017.