Home » Congres » Programma 2019

Programma 2019


Ieder jaar gaan we op zoek naar inspirerende en enthousiaste sprekers voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst. We zetten met het programma van dit jaar weer een inspirerende dag neer!

PROGRAMMA 19 SEPTEMBER 2019

12:15 Ontvangst met lunch
13:30 Opening en introductie door de dagvoorzitter Ernest van der Kwast
13:50 Presentatie Ontwikkelingen in de bouwproductie door Guido van Beek
14:20 Presentatie Data omzetten in waarde: van toeval naar vaardigheid door prof. dr. ir. Remko Helms
15:05 Pauze
15:35 Presentatie BouwKennis innoveert: BouwKennis als succesvolle BI-partner door Boudewijn Goedhart
16:20 Presentatie Hoe verbeter je klantgerichtheid met Business Intelligence? door Jim Stolze
17:05 Afsluiting en dankwoord
17:10 Borrel, bijpraten en netwerken

Ernest van der Kwast

Ernest van der Kwast is de dagvoorzitter op ons congres. Deze alleskunner is presentator, interviewer, schrijver, columnist en programmamaker van beroep. Met zijn humor, gevatheid en precisie loodst hij ons door het programma.

 

 

 

 

 

 

Prof. dr. ir. Remko Helms

Data omzetten in waarde: van toeval naar vaardigheid

Remko Helms is hoogleraar Informatiesystemen aan de Open Universiteit in Heerlen. In zijn presentatie vertelt hij ons hoe je data om kunt zetten in waarde. Welke databronnen moet je bijvoorbeeld raadplegen? Heeft het zin om naast interne, ook externe bronnen te gebruiken? En kan je inkoopdata koppelen aan gebruiksdata? En hoe moet je data interpreteren? Kun je hier nuttige conclusies uit trekken? Wat doe je eigenlijk met ongunstige data? Kun je ze dan op positieve wijze beïnvloeden en hoe doe je dat? Dit zijn vragen die in zijn presentatie beantwoord zullen worden. Aan de hand van voorbeelden uit onze sector wordt uitgelegd hoe je na data-analyse de juiste beslissingen kunt nemen voor je organisatie.

 

 

Jim Stolze

Hoe verbeter je klantgerichtheid met Business Intelligence?  

Wanneer je data centraal stelt tijdens je werkproces en hier voorspellende elementen aan toevoegt, kun je de klant beter bedienen. Data continu inzetten voor verbetering en innovatie en ook nog eens over de gehele bedrijfsbreedte, dat is een grote uitdaging. Maar wanneer je dit goed doet,  zorgt dit voor betere resultaten en uiteindelijk leidt dit tot groei. Je klant kennen en daarop inspelen wordt dus steeds belangrijker. Hoe word je klantgerichter en hoe implementeer je dit proces in je organisatie? Jim Stolze is onder andere oprichter van TEDxAmsterdam en kan ons op inspirerende wijze vertellen hoe je je klantgerichtheid kunt verbeteren en daardoor dus groei kan realiseren.

 

 

 

 

Inschrijven