Home » Congres » Programma

Programma

programma
Ieder jaar gaan we op zoek naar inspirerende en enthousiaste sprekers voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst. We hopen met het programma van dit jaar weer een inspirerende dag neer te zetten!

PROGRAMMA 20 SEPTEMBER 2018

13:00 Ontvangst met koffie en thee
13:20 Opening en introductie door de dagvoorzitter
13:35 Presentatie Ontwikkelingen in de bouwproductie door Guido van Beek
14:00 Presentatie Strategische plannen in de dagelijkse praktijk door Marc van Eck
14:45 Videoverslagen BouwKennis Marketing Jaarprijs en stemming
15:05 Uitreiking BouwKennis Marketing Jaarprijs
15:15 Pauze
15:50 Presentatie Wat we kunnen leren van de medewerkerstevredenheid van Carglass door Jean-Paul Teyssen
16:40 Presentatie Big data en datagedreven waardecreatie: valt er nog iets te kiezen? door Prof. Dr. Frans Feldberg
17:40 Afsluiting en dankwoord
17:45 Borrel, bijpraten en netwerken

Marc van Eck

Strategische plannen in de dagelijkse praktijk

Strategische processen duren vaak lang, terwijl je tegenwoordig steeds sneller moet acteren op allerlei veranderingen. Hoe verenig je dat? Hoe maak je snel de vertaalslag? En misschien nog wel belangrijker: hoe breng je dat over op je medewerkers? Zij zijn uiteindelijk degene die het strategische plan moeten uitvoeren. Marc van Eck is auteur van de bestseller ‘Businessplan op 1 A4’ en medeoprichter van marketingadviesbureau Business Openers. In dit kader helpt hij dagelijks organisaties bij het veroveren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas. In zijn presentatie vertelt hij hoe je de gestelde ambities van je organisatie kunt uitdragen en hoe je jouw business doelgericht kunt inrichten!

Jean-Paul Teyssen

Wat we kunnen leren van de medewerkerstevredenheid van Carglass

Door het huidige personeelstekort in de bouwsector, heerst er een slag om talent. Het is dus van belang dat je jong en talentvol personeel weet te binden aan je organisatie. Daarom hebben we Jean-Paul Teyssen gevraagd als spreker. Hij was meer dan dertig jaar CEO bij Carglass en heeft daar het strategisch HR beleid succesvol mede opgezet. Dit beleid heeft hij uitgevoerd met een consistente en consequente focus op medewerkerstevredenheid. Hij weet dus als geen ander hoe je schitterende resultaten kunt bereiken op dit gebied.

Prof. Dr. Frans Feldberg

Big data en datagedreven waardecreatie: valt er nog iets te kiezen?

Frans Feldberg is hoogleraar Data-Driven Business Innovation aan de School of Business and Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In zijn presentatie gaat Frans Feldberg in op het ‘Waarom, Wat, en Hoe’ van big data en datagedreven business model innovation. Hoe is de wereld, als het om data gaat, de laatste jaren veranderd? Waarom is big data analytics een belangrijke digitale innovatie die hoog op menig managementagenda staat en waarom investeren organisaties aanzienlijk in big data en data science? Hoe kunnen organisaties waarde met data creëren door zowel het verbeteren van het bestaande business model als door nieuwe data-gedreven business modellen te ontwikkelen? Dit zijn vragen die in zijn presentatie beantwoord zullen worden.  Aan de hand van voorbeelden wordt uitgelegd dat big data een  ‘disruptive innovation’ is die grote consequenties voor veel organisaties kan hebben.

Kosteloos inschrijven