Home » Jaarprijs » Wat is de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

Wat is de BouwKennis Marketing Jaarprijs?

Marketing wordt voor bedrijven in de bouw steeds belangrijker. Meer en meer organisaties krijgen professionele marketingafdelingen die strategische concepten klaarstomen om in de markt te zetten. Dit kan niet vroeg genoeg gebeuren. De bouwkolom is veranderd van een aanbodgerichte in een vraaggestuurde markt. En maken wat de eindgebruiker wil, is hierdoor een van de belangrijkste uitdagingen voor de sector geworden.

Klantgericht opereren stelt hoge eisen aan ondernemingen en aan hun marketingafdelingen. Dit betekent dat er vele uitdagingen klaarliggen voor marketeers in de bouwkolom!

MARKETING JAARPRIJS

De BouwKennis Marketing Jaarprijs is dé nationale erkenning voor het meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. De award is hiermee zowel een inspiratie als een uitdaging voor marketeers en beleidsmakers om innovatieve marketingconcepten zo effectief mogelijk in de markt te zetten. Het ultieme doel hierbij is aandacht creëren voor en het naar een hoger plan tillen van marketing in de bouwkolom.

DE IDEALE BELONING

De winnaar kan onder andere rekenen op veel free publicity binnen de uitgaven van BouwKennis, maar ook van vele andere toonaangevende bladen binnen de bouwsector. De Jaarprijs werkt als stimulans voor medewerkers en is dé erkenning van vakcollega’s voor jouw inspanning.

De Marketing Jaarprijs is dé ideale beloning voor innovatieve marketeers en de manier om erkenning te krijgen van een professionele vakjury en ruim 500 professionals uit de gehele bouwkolom. De prijs werd traditiegetrouw uitgereikt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst op donderdag 21 september. De winnaar werd voor 70% bepaald door het publiek en voor 30% door de vakjury.

CRITERIA

Belangrijke criteria waarop de inzendingen worden getoetst, zijn de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en de gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatieve uitrol hiervan en gerealiseerde resultaten spelen bij de beoordeling een grote rol.