Home » Jaarprijs » Finalisten

Finalisten

De drie bedrijven die dit jaar strijden om de BouwKennis Marketing Jaarprijs zijn bekend. Uit alle inzendingen waren eerder al acht kanshebbers geselecteerd voor deze prestigieuze prijs. Zij mochten vrijdag 22 juni via een elevator pitch de vakjury overtuigen van de kracht van hun marketingconcept. Hieruit kwamen dit jaar in alfabetische volgorde Knauf BV, Saint-Gobain Gyproc Nederland en Wavin als finalisten uit de bus. Donderdag 20 september wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in theater DE KOM te Nieuwegein.

Knauf BV
StucMasters 2017
Er is Nederland een serieus tekort aan stukadoors. Het aantal jongeren dat kiest voor een opleiding tot stukadoor loopt terug terwijl de markt zit te springen om stukadoors. Daarnaast heeft het vak een negatief imago in de bouwbranche (vies, zwaar, hard werken). Dit strookt niet met de werkelijkheid (vakmanschap, vrijheid, technische ontwikkelingen die het werk minder zwaar maken, blije klanten en veel waardering).

Knauf heeft StucMasters ontwikkeld om het stukadoorsvak op een positieve manier zichtbaar en aantrekkelijk te maken. Het programma besteedt aandacht aan de diversiteit van het beroep stukadoor: wat moet je allemaal kunnen om een professionele stukadoor te zijn? StucMasters laat heel Nederland zien hoe prachtig het stukadoorsvak is!

StucMasters is een contentmarketing concept in de vorm van online interactief tv programma op een interactief tv-kanaal (NXtv). StucMasters is een geformatteerde videoserie in de vorm van een ‘challenge’ waarin 4 vakmannen het tegen elkaar opnemen om StucMaster van het jaar te worden. Meer informatie: www.stucmasters.nl.

Saint-Gobain Gyproc Nederland
HABITO® in de Nederlandse woningnieuwbouw
Het streepje op de bouwtekening voor de binnenwand heeft meer te bieden dan men denkt. Gyproc speelt met de HABITO® campagne hierop in. Met HABITO® als binnenwand krijgt nú elke bewoner het comfort waar hij recht op heeft; zeer stootbestendig, hoge geluidsisolatie, flexibiliteit, geen scheurvorming en gebruiksgemak. Deze nieuwe generatie gipswand is een productinnovatie die zeer vernieuwend is in de droge binnenafbouw. HABITO® creëert nieuwe kansen voor de gehele bouwkolom in de utiliteitsbouw, voor transformatieprojecten én in de woningnieuwbouw. Ben je opdrachtgever, bouwer of bewoner; HABITO® biedt voordelen voor iedereen! Meer informatie: www.gyproc.nl/habito.

Wavin
Gear Up 2 “The Challenge”
Gear Up 2 with Wavin “the challenge”, is een campagne gericht op de kleine zelfstandige installateur (zzp’ers en loodgieters). Dit is het tweede jaar dat Wavin onder het thema Gear Up een campagne lanceert die zich specifiek richt op deze doelgroep. Gear Up “The Challenge” is gebaseerd op het feit dat de kleine zelfstandige niet altijd weet welke uitdaging ze aantreffen achter de voordeur. De boodschap is dan ook: Elke klus is een nieuwe uitdaging, maar met de producten van Wavin ben je er zeker klaar voor. Meer informatie: www.wavin.nl.

OVERIGE GENOMINEERDEN

DAW NEDERLAND
Het afscheid van aardolie begint vandaag
Met IndekoGeo introduceert Caparol in het najaar van 2017 een revolutionair product. De eerste premium-binnenmuurverf met een 100% biobased bindmiddel. Dus zónder aardolie. Meer informatie: www.caparol.nl.

Duco Ventilation & Sun Control
Lanceringscampagne: DucoBox Energy & DucoBox Eco
Naar aanloop van VSK 2018, dé 2-jaarlijkse vakbeurs voor de installatiesector, werd onder de noemer ‘Discover the future of ventilation’ een grootse cross-mediale communicatiecampagne opgezet. Tijdens VSK werden namelijk 2 nieuwe ventilatie-units in ‘avant-première’ gepresenteerd: DucoBox Energy, een vraaggestuurde WTW-unit, en DucoBox Eco, een lucht/water ventilatiewarmtepomp. Het opvallende campagnebeeld met de 3 toestellen die de toekomst van ventilatie zullen bepalen staat hierbij centraal, zowel een vraaggestuurd Systeem C, als Systeem D, als koppeling met warmtepomptechnologie. De toekomst van ventilatie start vanaf 2018! Meer informatie: www.duco.eu.

Saint-Gobain Building Distribution Benelux
Bouwdelen.nl
Bouwdelen.nl is een gratis te gebruiken online tool die het opstellen van een kostenbegroting eenvoudiger, nauwkeuriger en sneller maakt. Met Bouwdelen.nl maak je berekeningen gebaseerd op voorgedefinieerde bouwcombi’s die ervoor zorgen dat je niets meer vergeet en sneller een kostenbegroting kunt maken. Meer informatie: www.bouwdelen.nl.

Wijzonol Bouwverven BV
Verftechnische Advies App
Wijzonol heeft een verftechnische advies app geïntroduceerd waarmee de schilder binnen 2 minuten een compleet, professioneel en gepersonaliseerd verftechnisch advies kan uitbrengen voor de particuliere opdrachtgever. Het is een handige en gebruiksvriendelijke app waarmee de schilder in slechts een paar stappen tot zijn advies komt en hij kan zelfs nog een prijs toevoegen zodat het advies tevens als offerte kan dienen. Dit bespaart de schilder erg veel tijd en door de professionele uitstraling haalt de schilder meer succes uit zijn offertes. Meer informatie: www.wijzonol.nl.

Zehnder Group Nederland B.V.
Wattz-In
De Wattz-In is een oplossing voor woningbouw die de drie functies warmwaterbereiding, verwarming en ventilatie combineert in één product waarbij ook het leidingwerk en de kanalen perfect zijn geïntegreerd. Daarnaast is monitoring en slimme aansturing van de installaties beschikbaar waardoor het elektra verbruik van de diverse afnemers in de woning zichtbaar worden via een (online) dashboard. Door de slimme integratie van de functies is de Wattz-In een ideale oplossing voor All-electric/ Nul-op-de-Meter-woningbouw. Meer informatie: www.zehnder.nl.