Home » Jaarprijs » Eerdere finalisten

Eerdere finalisten

Eerdere finalistenBenieuwd welke innovatieve bedrijven in het verleden hebben gestreden om de BouwKennis Marketing Jaarprijs? Klik door de onderstaande tijdlijn en kom meer te weten over de concepten van de finalisten van afgelopen jaren.

  • Winnaar 2017 - Kingspan B.V. 'Kingspan Future Proof'

    2017Winnaar 2017

    Kingspan B.V. heeft de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2017 veroverd met hun concept Kingspan Future Proof. Het concept ontzorgt boeren van A tot Z met het vervangen van hun asbestdak. De jury vond het leaseconcept vooral erg innovatief, dit wordt versterkt door het feit dat dit ook geheel nieuw is voor Kingspan. De klantgerichtheid van het concept werd door de jury beaamd.Bekijk hier het winnende filmpje van Kingspan.
  • Winnaar 2016 - Van Wanrooij 'aangenaam wonen'

    2016Winnaar 2016

    De BouwKennis Marketing Jaarprijs is in 2016 gewonnen door Van Wanrooij met hun concept aangenaam wonen. Het concept aangenaam wonen is beoordeeld als een goed voorbeeld van klantgericht bouwen en de klant centraal stellen. De jury is onder de indruk van de complete marktbenadering. Bekijk hier het winnende filmpje van Van Wanrooij.
  • Winnaar 2015 - Raab Karcher 'Leanworks'

    20157339In 2015 is het concept Leanworks van Raab Karcher bekroond tot winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs. De jury heeft Leanworks als een goed doordacht concept beoordeeld. Het concept gaat echt oplossingen bieden voor de problemen waar we tegenaan lopen op de bouwplaats. Bekijk hier het winnende filmpje van Raab Karcher.
  • Winnaar 2014 - Knauf en Knauf Insulation 'KnaufZeker®'

    2014008In 2014 zijn Knauf en Knauf Insulation met het concept ‘KnaufZeker®’ als winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs uit de bus gekomen. De jury vindt het knap hoe Knauf en Knauf Insulation met twee commodities en twee bedrijfsonderdelen de klant een concept geven dat zekerheid biedt. Het is goed om te zien hoe het bieden van deze zekerheid zorgt voor commercieel succes. Bekijk hier het winnende filmpje van Knauf en Knauf Insulation.
    De overige finalisten waren:
    Sigma met Sigmapearl Clean Matt
    Wijzonol met De Overstapservice
  • Winnaar 2013 - Niko 'De Snelste Installateur'

    20132013 bewerktIn 2013 kwam Niko met het concept ‘De snelste installateur’ als winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs uit de bus. De jury roemt de kracht en de moed die Niko heeft gehad om grote spelers in de industrie aan te vallen. Niko: “Het voelt net als het winnen van een Oscar, dit hadden we echt niet verwacht. Het is fantastisch om de erkenning van een vakjury en professionals uit het vak te krijgen.” Bekijk hier het winnende filmpje van Niko.

    De overige finalisten waren:
    ERA Contour met De Smaaktuin
    ORGA Architect met De Groene Bouwketen
  • Winnaar 2012 - VELUX Nederland 'VELUX Club & Montagepartners'

    2012 2012 bewerktVELUX Nederland B.V. won de BouwKennis Marketing Jaarprijs in 2012 met het concept ‘VELUX Club & VELUX Montagepartners’. Met de VELUX CLUB helpt VELUX Nederland haar leden, de aannemer en ZZP’er, bij de dagelijkse uitvoering van hun werkzaamheden met behulp van training, advies op maat, documentatie, bestekservices en detailtekeningen. De jury vond het een uitermate goed doordacht concept, zowel vanuit de consumentenwens als de partnerwens. Slimme tools werden ingezet voor een optimaal bereik en VELUX heeft goed geluisterd naar de klantwensen en signalen vanuit de markt. Bekijk hier het winnende filmpje van VELUX. 

  • Winnaar 2011 - Haafkes B.V. BtB concept

    20112011 bewerktEcht ondernemerschap is wat Haafkes Goor met het BtB concept toont. Het concept bestaat uit een betaalbare, vrij indeelbare starterswoning en onderscheidt zich door de grote mate van keuzevrijheid en de intensieve persoonlijke begeleiding in het ontwerp- en uitvoeringsproces. Haafkes Goor heeft voor dit concept een speciale rekentool ontwikkeld waarmee op eenvoudige wijze voor zowel de particuliere als zakelijke markt de mogelijkheden en kosten in kaart kunnen worden gebracht. De jury roem het concept door de lef en visie die Haafkes heeft getoond met zero budget marketing. Bekijk hier het winnende filmpje van Haafkes.

    De overige finalisten waren:
    ABB & Draka met Clixys®
    Knauf Insulation met EASY
  • Winnaar 2010 - Werkspot

    20102010 bewerktWerkspot.nl biedt een platform dat vraag en aanbod bij elkaar brengt met betrekking tot klussen in en om het huis in de breedste zin van het woord. Hiermee maakt Werkspot.nl als geen ander gebruik van de groeiende trend om opdrachten steeds vaker online aan te besteden. De communicatieaanpak van Werkspot.nl onderscheid zich door een crossmediaal karakter. In haar rapport roemt de jury Werkspot.nl in het bijzonder om haar crossmediale strategie. Werkspot.nl blinkt uit in het verbinden van de nieuwe en oude economie. Ze weten bovendien precies waarin ze goed zijn, werken nauw samen met sleutelpartijen in de branche en doen dit allemaal verfrissend transparant. Bekijk hier het winnende filmpje van Werkspot.


    De overige finalisten waren:
    PUTkast met De Fietsboog
    Unidek met SolarTherm
  • Winnaar 2009 - Heijmans 'Second Bloom'

    20092009 bewerktSecond Bloom is een woonconcept voor actieve 50-plussers. Een vorm van medeopdrachtgeverschap, waarbij toekomstige bewoners samen met andere geïnteresseerden, de architect en Heijmans hun eigen woning én woonomgeving kunnen bepalen. De marketingcampagne is crossmediaal opgezet, met veel aandacht voor free publicity en online tools. De jury roemt Second Bloom in het bijzonder om haar klantgerichte strategie. Sander Willems: "Een aantal jaar geleden stond Heijmans vooral bekend als bouwer. Met dit concept vertellen we onze klanten duidelijk dat we veel meer kunnen dan stenen op elkaar stapelen.” Bekijk hier het winnende filmpje van Heijmans.
     
  • Winnaar 2008 - PPG Coatings 'EigenZaak'

    20082008 bewerktDit jaar is de BouwKennis Marketing Jaarprijs gegaan naar PPG Coatings met het concept EigenZaak. Een initiatief om de zelfstandig opererende schilder te ontzorgen van zijn administratieve, organisatorische en bestuurlijke verantwoordelijkheden. Pim Becker spreekt na het in ontvangst nemen van de Jaarprijs een dankwoord uit. “Deze prijs is een bevestiging dat wij een sterk concept in handen hebben. Maar we hebben nog een lange weg te gaan. Uiteindelijk willen we dat schilders die zich bij EigenZaak aansluiten meer zijn dan leden. Wij willen ambassadeurs creëren”, aldus Becker.  Bekijk hier het winnende filmpje van PPG Coatings.


    De overige finalisten waren:
    J.E. StorkAir met Gezonde Klassen
    ABB met Multidoos
  • Winnaar 2007 - ERA Bouw 'Eén blok stad'

    20072007 bewerktERA Bouw heeft de BouwKennis Marketing Jaarprijs in 2007 gewonnen met het marketingconcept: 'Eén blok stad'. Het marketingconcept staat voor 30 vooroorlogse gerenoveerde en casco op te leveren panden in Middelland Delfshaven, hartje Rotterdam. Waarbij de kern van de strategie het format heeft van een documentaire. De jury heeft dit project genomineerd omdat het getuigt van lef om te kiezen voor renovatie in een slechte wijk. Het project is zowel innovatief in de opzet, als in het gebruik van communicatie en media. Bekijk hier het winnende filmpje van ERA Bouw.


    De overige finalisten waren:
    Betonson met WelWonen
    Het Oosten met Solids
  • Winnaar 2006 - Goldewijk 'Wil je met me bouwen.nl'

    20062006 bewerktGoldewijk mag zich winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2006 noemen. Deze prijs komt Goldewijk toe met het concept 'Wil je met me bouwen.nl'. Met dit concept stimuleert de dialoog met haar potentiële klanten, waarbij de klant centraal wordt gesteld. Het onderscheidend vermogen van Goldewijk schuilt met name in de combinatie van een persoonlijke en complete aanpak, ontwerp door eigen arcitecten, optimale kopersbegeleiding, eigen showrooms en een probleemloos traject. Goldewijk is in de ogen van de jury een voorbeeld voor de bouwsector en draagt bij aan een positief imago van de bouwsector.

    De overige finalisten waren:
    VBI met FlexCasco
    Vestia met Vanuit de klant
  • Winnaar 2005 - ATAG 'Service op Maat'

    20052005 bewerktDe winnaar van de BouwKennis Marketing Jaarprijs in 2005 was ATAG met het concept 'Service op Maat'. Met het concept stelt ATAG corporaties in staat huurkeukens van inbouwapparaten te voorzien door het beheer van deze apparatuur over te nemen. Service op Maat beheert gedurende de volledige afschrijftermijn alle apparatuur van de keuken. Woningcoporaties betalen een vast bedrag per jaar, dat eenvoudig kan worden doorberekend in de huur. Volgens de jury heeft ATAG met dit concept een enorme marktpotentie blootgelegd. De dienstverlening sluit nauw aan op de behoefte en problemen van corporaties.

    De overige finalisteren waren:
    BAM Civiel met de Click & Construct
    HSL-Lijn met de Stichting kenniscentrum Betonmortel-HSL